A Neumann Társaság tevékenységeinek egyik pillére az informatikai örökség megőrzése, hozzáférhetővé tétele. Az NJSZT az 1970-es évek óta a kezdeményezője az Informatikai Múzeum gondolatának, melyet először Kovács Győző, az NJSZT akkori főtitkára fogalmazott meg – és szegedi kollégája és barátja, Muszka Dániel vált a kezdeményezés motorjává.
Az Informatikai Múzeum reményeink szerint 2023-ban nyílhat meg. Ennek előzménye, hogy 2013-ban állandó kiállításunk nyílt a szegedi Szent-Györgyi Albert Agora épületében. A Jövő múltja – Informatika Történeti Kiállítást az Alföldi István ügyvezető igazgató vezetésével működő tanácsadó testület rendezte meg – a tárlatot Neumann János lánya, Marina von Neumann Whitman nyitotta meg ünnepélyesen.
Az 1200 négyzetméteres tárlat két szinten mutatja be az informatika történetét az abakusztól az internet történetéig. A kiállítás egyedülálló gazdasággal vonultatja fel a 20. századi nyugati és a kelet-európai számítástechnika történetét egyaránt. A tárlathoz önállóan is forgatható, magyar-angol nyelvű könyvet adtunk ki. Évi mintegy 5000 látogatónk számára tárlatvezetésekkel, múzeumpedagógiai foglalkozásokkal, klubfoglalkozásokkal, Múzeumok Éjszakája-rendezvényekkel hozzuk közel az IT-világ múltját, jelenét és jövőjét.
Az Informatikai Múzeum állandó kiállításának honlapja: ajovomultja.hu
Hatalmas a régi számítógépek nosztalgiafaktora: mindenki szeretné megmutatni a gyerekeinek, hogy milyen gépen tanult. Ezt nem csak Szegeden, az Informatikai Múzeumban tapasztaljuk. Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében legendás megyei elnökünk, Simon Béláné dr., Ági – és férje mesélt a sajtóban:
https://s…
A Neumann Társaság szegedi informatikai múzeumában zajlott Robotika Napon a Revolution Robotics alapítvány elnökével együtt mintegy nyolcvan gyerek próbálhatta ki a robotprogramozást. Az elmúlt hétvégén a Szent-Györgyi Albert Agorában lévő tárlat az egykori Úttörőházban működő Szegedi Robotemberr…
Hely: Informatikai Múzeum, Szent-Györgyi Albert Agora, Szeged, Kálvária Sgt. 23
Dátum:
Retro e-sport bajnokság a Neumann Társaság Informatikai Múzeumában. 10:00-tól 14:00-ig!
Teljesítsd a négy állomást!
DynaBlaster
Lode Runner
Pac-Man
Wizard of Wor
A legjobb helyezésért nyeremény jár!
Az eseményen való részvétel a kiállításra megváltott belépőjegyhez kötött. Részvételi szándékod az…
Hely: Informatikai Múzeum, Szent-Györgyi Albert Agora, Szeged, Kálvária Sgt. 23
Dátum:
A Neumann Társaság múzeumában versenyre felkészülő diákok, robotika táborozók is gyakori vendégeink - július 25-én, 9 és 12 óra között az övék és a robotoké a főszerep!
Mi mindent tud - mi mindent tudhat egy robot? - A robotika szegedi kezdeteit és a jelen legizgalmasabb oktatórobotjait bemutató tém…
Hely: Informatikai Múzeum, Szent-Györgyi Albert Agora, Szeged, Kálvária Sgt. 23
Dátum:
"Vegyél részt egy időutazáson, próbálj írni sms-t egy nyomógombos telefonnal, játssz a klasszikus kígyós játékkal… Keresd meg egykori kedvenc mobilod, akár vedd is a kezedbe, hiszen a kiállított készülékeken túl számos mobiltelefon lesz elérhető közelségben. Osszuk meg egymással „mobilos” emlékeinke…
A Neumann Társaság által vezetett Informatikai Múzeum újra várja látogatóit a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában új kamarakiállítással, még sosem látott műtárgyakkal, nyári táborokkal és tematikus szombati programokkal.
Ünnepélyes eseménnyel nyitott újra az Informatikai Múzeum: június 27-én tarto…
Pontosan és hivatalosan: 1990. április 2-án, 5 dolgozóval elkezdte működését a Digital Equipment Magyarország Kft., a Digital Eqipment Corporation (DEC, Digital) hazai leányvállalata.
S ez az évforduló azért hír, mert a Digital logó, a Digital story ma is megdobogtat szíveket, s összehozza a régi cs…
A Neumann Társaság informatikai múzeumában évi több ezer diákot fogad, elsősorban diákcsoportokat, osztálykirándulókat, a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában.
A koronavírus idején az informatikatörténeti relikviák megtekintésére nincs fizikai lehetőség, de virtuális gyűjteményeinkre és adatbázi…
Informatikai Múzeumunk zárva tart, de digitális gyűjteményeink segítségével bebarangolhatjuk otthonról is a számítógépek világát. Otthon + számítógépek: stílszerűen először az első otthoni számítógépek világába pillanatunk bele informatikai adattárunk, virtuális múzeumunk és kiállítási honlapunk seg…